Adakah Emosi Anda Mempengaruhi Kesihatan Anda?

Adakah Emosi Anda Mempengaruhi Kesihatan Anda?

Salah satu defisit perubatan moden, sekurang-kurangnya di Barat adalah fokus utama terhadap penyakit ini dan bukan orang keseluruhan. Ini telah membawa kepada kemunculan pusat-pusat kesihatan holistik di seluruh negara, dan untuk sebab yang baik. Sebahagian besar dari kita telah mengalami beberapa bentuk kesan kesihatan emosi dipandu dalam kehidupan kita atau sekurang-kurangnya berpuasa pada hari itu pada orang lain.

Perubatan timur mempunyai pandangan berbeza mengenai penyakit, dan melihat ia sebagai satu manifestasi kuasa-kuasa dalam badan orang Barat pada mulanya mungkin cenderung untuk ragu-ragu. Tetapi ia adalah satu fakta bahawa ubat-ubatan herba Cina telah menghasilkan keputusan untuk orang Cina untuk beberapa 5000 tahun, jadi ia sukar untuk menolak keputusan keluar dari tangan.

The herba Cina percaya bahawa semua penyakit adalah disebabkan oleh gangguan daripada "Chi" (juga dieja "Qi.") Ini adalah akibat daripada ketidakseimbangan dalam yin dan yang seterusnya adalah disebabkan oleh keterlaluan. Penambahan ini mungkin pelbagai sifat, haba dan keadaan sejuk, penuh dan kosong, kuasa-kuasa dalaman dan luaran dan topik artikel hari ini, keterlaluan dalam emosi.

Ubat-ubat herba holistik memberi tumpuan kepada mengimbangi lebihan termasuk tujuh berlebihan emosi Joy, Kemarahan, Kebimbangan, perindukan, Kesedihan, Ketakutan dan ketakutan. Adalah dipercayai bahawa setiap emosi disambungkan kepada salah satu daripada lima elemen Cina dan organ tubuh tertentu. Lima unsur-unsur yang digunakan untuk menentukan saling berhubungan antara organ-organ, dan juga di luar skop artikel ini mudah.

Kegembiraan yang berlebihan dianggap menjejaskan jantung. Kemarahan merangsang hati dan Kebimbangan buah pinggang. Perindukan memberi kesan limpa dan Sorrow paru-paru. Ketakutan dan Fright kedua-dua menjejaskan buah pinggang, seperti kebimbangan.

Sejak eon, ubat-ubatan herba Cina telah dikenal pasti yang boleh menenangkan saraf, membantu kita tidur, dan menaikkan semangat kami. Ubat-ubatan herba yang menyeluruh mengambil kira keadaan emosi orang itu sebagai sebahagian daripada diagnosis mereka, dan kemudian menambah ke dalam persamaan interaksi seperti yang ditunjukkan oleh lima elemen, yin dan yang lain-lain itu, sambil emosi tidak keseluruhan asas bagi penilaian , mereka adalah elemen utama yang telah membawa kepada kejayaan rawatan beratus-ratus juta pesakit.

Memahami hubungan antara dan peranan kerajaan pesakit emosi seolah-olah menjadi satu bahagian penting dalam persamaan dan salah satu daripada sebab-sebab kemunculan ubat-ubat herba holistik di Barat dan juga Timur.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar