Rawatan Homeopati - Satu Rawatan Alternatif Popular

Rawatan Homeopati - Satu Rawatan Alternatif Popular

Homeopati adalah satu bentuk perubatan alternatif yang membantu badan kita untuk pulih dengan sendirinya. Ia bertujuan untuk merangsang mekanisme pertahanan badan kita. Rawatan homeopati merawat penyakit ini dengan mentadbir bahan banyak dicairkan yang dibuat dari bahan-bahan semula jadi mineral, haiwan, dan tumbuh-tumbuhan. Ini ditaip rawatan juga sesuai untuk kanak-kanak kerana tidak ada kesan sampingan, tiada ketagihan dadah, dan tidak ada risiko keracunan.

Ubat-ubatan homeopati yang agak murah berbanding dengan vitamin atau ubat-ubatan generik biasa. Tujuan rawatan homeopati adalah untuk melegakan minda dan badan orang itu dari negeri tetap menjadi. Ini termasuk mengehadkan fungsi dan persepsi orang itu.

Terdapat beberapa jenis rawatan homeopati yang sedia ada dan saya telah menyenaraikan beberapa daripada mereka di bawah:

Homeopati Perlembagaan merawat pesakit sebagai keseluruhan yang bermaksud bahawa gejala minda dan badan dilihat sebagai keseluruhan. Hanya satu dos diberikan tetapi ianya tinggi dengan potensi. Pesakit perlu menunggu sehingga enam bulan untuk mengetahui jika terdapat perubahan dalam gejala. Bentuk rawatan adalah berfaedah untuk kronik, yang berakar umbi, diwarisi kecenderungan, seperti asma kekeluargaan, kanser, alahan, kerosakan vaksinasi lama, dan kemurungan atau pendedahan kimia kerana penyembuhan mungkin mengambil sedikit masa.

The Classic atau remedi Single rawatan. Homeopati ini mengambil sejarah terperinci daripada pesakit, dan kemudian, dia akan sepadan dengan gejala pesakit dengan corak ubat tunggal. Komputer boleh digunakan untuk dipadankan dengan gejala dan rawatan, walaupun ia juga boleh dilakukan secara manual. Potensi ditentukan oleh beberapa faktor termasuk sejarah gejala dan keterukan. Rawatan ubat klasik atau perseorangan adalah bentuk yang paling biasa rawatan homeopati.

Gabungan atau ubat-ubatan yang mengandungi 2-4 bahan-bahan yang juga merupakan satu lagi contoh rawatan homeopati. Pendekatan diagnostik adalah sama seperti rawatan klasik. Gaya diagnostik lain mungkin termasuk biofeedback kulit elektro atau ujian kinesiologi otot.

Kompleks atau ubat-ubatan yang mengandungi 25 bahan-bahan - pendekatan diagnostik ini adalah sama dengan rawatan gabungan. Terdapat bahan-bahan pelbagai digunakan untuk menggalakkan apa yang dikenali sebagai limfa atau saliran homeopati. Ini adalah yang terbaik untuk kes-kes yang kompleks, dan sukar di mana pelbagai masalah berlaku serentak. Saliran ini membantu dalam penyaliran toksin dari sistem atau organ-organ kita yang melebihi muatan kerana, genetik, kronik dan faktor persekitaran. Tempoh rawatan homeopati bergantung pada jenis penyakit yang anda ada dan teruk.

Ubat homeopati akan diberikan biasanya dalam bentuk tablet, pelet atau serbuk yang perlu dilarutkan di dalam mulut anda atau anda boleh diberi bentuk cecair ubat. Pastikan bahawa anda membaca semua arahan sebelum mengambil ubat-ubatan ini.

Ubat homeopati mesti disimpan di tempat yang sejuk gelap yang jauh dari apa-apa dengan bau yang kuat. Ubat-ubatan homeopati dalam cairan tinggi adalah dianggap selamat dan tidak akan menyebabkan kesan sampingan. Walaupun, sesetengah pesakit yang melaporkan bahawa mereka berasa mengalami suatu tempoh yang tidak sihat, dan sebenarnya agak teruk lagi apabila pada mulanya memulakan rawatan. Pengamal menafsirkan sebagai keadaan sementara di mana tanda-tanda yang memuncak sebelum proses pemulihan bermula. Semasa menggunakan ubat-ubatan ini anda masih boleh terus dengan ubat konvensional anda kerana mereka tidak memberi kesan kepada penggunaan mereka dalam apa jua cara; Walau bagaimanapun, anda perlu memastikan bahawa anda memberitahu doktor anda sebelum mula menggunakan mana-mana ubat-ubatan homeopati.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar