Pemulihan Kesihatan Asli - Adakah Mereka Benar-benar Berfungsi?

Pemulihan Kesihatan Asli - Adakah Mereka Benar-benar Berfungsi?

Tujuan utama ubat kesihatan semula jadi adalah untuk membantu badan kita untuk sembuh. Mereka mewakili dan efisien pilihan semula jadi sihat rawatan alternatif untuk pelbagai jenis keadaan kesihatan. Satu kelebihan besar ubat-ubatan ini telah berbanding dengan ubat-ubatan yang ditetapkan adalah kekurangan mereka kesan sampingan. Ini adalah manfaat yang ketara sejak kesan sampingan adalah isu-isu yang terlibat dengan hampir mana-mana ubat yang ditetapkan.

Terdapat dua kumpulan utama ubat semula jadi:

1. Pemulihan yang menyediakan rawatan dan penyembuhan pelbagai jenis penyakit dan keadaan kesihatan sebagai contoh, tekanan darah tinggi, kolesterol tinggi dan masalah tidur, hanya untuk menyebut serpihan kecil. Kebanyakan ubat-ubatan ini telah terbukti memberikan kesan penyembuhan positif dengan membantu tubuh untuk menyembuhkan dirinya sendiri secara semula jadi untuk sebilangan besar orang-orang yang mempunyai penyakit tertentu. Ini tidak bermakna bahawa sesiapa yang mempunyai penyakit tertentu akan mengalami penyembuhan dengan ubat semulajadi tertentu. Satu-satunya cara untuk mengetahui jika ubat semulajadi akan bekerja untuk keadaan anda adalah untuk cuba mereka keluar.

2. Pemulihan yang berfungsi sebagai makanan tambahan kesihatan alternatif yang telah terbukti mempunyai kesan positif ke atas kesejahteraan umum kami. Untuk kumpulan ini kepunyaan makanan tambahan herba, nutrien herba dan lain-lain yang mempengaruhi metabolisme anda (contohnya dengan membakar lemak), tahap tenaga anda, sistem imun anda dan kesihatan anda secara keseluruhan dan perasaan kebahagiaan.

Ubat kesihatan semulajadi mempunyai sejarah yang panjang; ramai daripada mereka telah benar-benar telah wujud ribuan tahun di Asia. Kebanyakan mereka telah memperkenalkan beberapa dekad yang lalu ketika Zaman Baru mula mendapat populariti dan kini telah digunakan untuk merawat keadaan kesihatan yang banyak untuk beberapa waktu sekarang. Sebenarnya, ia telah berkembang menjadi industri keseluruhan sekitar penyembuhan alternatif dan rawatan herba dan banyak pengetahuan telah dikumpulkan melalui kajian saintifik dan pengalaman peribadi. Ini bermakna bahawa kita boleh mendokumenkan kesan sebilangan besar ubat semula jadi hari ini.

Jadi alternatif hari ini dan rawatan semulajadi yang telah digunakan bertahun-tahun di dunia barat dengan jayanya, dan digabungkan dengan beribu-ribu tahun pengalaman di Asia, kita tahu banyak tentang rawatan alternatif hari ini. Masih banyak ubat semula jadi yang telah digunakan di Asia untuk ribuan tahun agak baru atau kira-kira yang akan dilancarkan di Amerika Syarikat dan Eropah, tetapi nasib baik kita dapat manfaat daripada dekad penyelidikan saintifik muncul dari negara-negara yang dapat membuktikan kecekapan mereka sebagai alat bantuan penyembuhan.

Sedar bahawa ubat kesihatan semula jadi dalam kebanyakan kes adalah merupakan sebahagian daripada pendekatan rawatan alternatif yang holistik yang menggalakkan anda untuk menjalani kehidupan yang sihat, sekali gus melakukan apa yang anda boleh untuk menghadapi keadaan kesihatan anda mungkin mempunyai dan menggunakan ubat-ubatan ini sebagai salah satu di antara beberapa cara untuk kesihatan yang baik.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar