Cuba ini Kaedah untuk Melegakan Keadaan Sinus Anda Sebelum Anda Give Up Hope

Cuba ini Kaedah untuk Melegakan Keadaan Sinus Anda Sebelum Anda Give Up Hope

Adakah anda mengalami keadaan sinus yang membuat anda kronik tidak selesa? Berikut adalah beberapa petua untuk melegakan keadaan resdung anda sebelum anda harapan longgar: Pertama, memeriksa diri untuk alahan, terutamanya alahan makanan. Ia seolah-olah bahawa kita semua mengalami beberapa intolerans makanan, sama ada kita tahu atau tidak. Radang sinus adalah dalam banyak contoh hasil daripada reaksi kepada jenis makanan yang kita makan secara teratur, dan tidak bertoleransi kepada. Jika anda melakukan mengetahui anda alah dalam apa-apa cara untuk makanan tertentu, belajar untuk mengelakkan orang-orang jenis makanan, atau sekurang-kurangnya tidak makan makanan yang sama yang anda bertindak balas terhadap setiap hari. Anda boleh mengurangkan reaksi alahan anda dengan berselang-seli jenis makanan anda setiap hari.

Elakkan makan bahan-bahan yang sama setiap hari. Sedar bahawa kesan gandum sebanyak alergen, dan bahan utama dalam roti dan pasta. Produk tenusu, bahawa ramai manusia bertindak balas dengan yang digunakan dengan cara yang berbeza dalam hidangan ramai. Ramai orang seolah-olah menjadi alah kepada bahan pengawet pewarna dan bahan tambahan yang berbeza yang digunakan dalam kebanyakan makanan yang diproses di pasaran hari ini.

Jadi, cuba dan mengelakkan makanan diproses apabila anda boleh, atau sekurang-kurangnya sedar bahawa makanan yang diproses boleh menjadi punca untuk ketidakselesaan sinus anda. Apabila anda memasak, mencuba dan menggunakan rempah dan bahan-bahan yang dikenali sebagai anti radang semulajadi seperti; kunyit, curcuma (kurkum masuk Arab atau Hebrew), oregano, halia atau rosemary. Cari makanan yang ditambah dengan quercetin. Quercetin merupakan kristal pigmen di dalam tumbuh-tumbuhan, yang mempunyai kesan yang besar kepada mengurangkan reaksi alahan. Pastikan untuk mengambil banyak vitamin c, yang bertindak sebagai antihistamin semulajadi, dan membantu dalam mengurangkan keradangan yang disebabkan oleh alahan. Satu lagi kaedah yang sangat berkesan untuk melegakan keadaan sinus adalah dengan menggunakan periuk neti, dan bilas sinus beberapa kali setiap hari.

Anda perlu menggunakan suam (suhu badan) air dengan garam, dan berkumur sinus anda. bermula dengan satu lubang hidung dan kemudian seli dengan yang lain. Dari pengalaman saya menggunakan periuk neti mempunyai kesan yang besar dalam serta-merta meningkatkan ketidakselesaan sinus. Ia tidak akan menyembuhkan punca kepada masalah resdung anda, tetapi akan membuat hidup dengan keadaan sinus lebih lumayan. Jadi, jika anda mengalami keadaan sinus yang membuat hidup anda sangat tidak selesa, memeriksa diri untuk alahan makanan, dan ganti makanan anda setiap hari, mengambil semula jadi anti radang dan antihistamin, dan bilas sinus anda beberapa kali sehari. Kebanyakan kemungkinan bahawa ketidakselesaan sinus anda akan bertambah baik.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar