Isu Gastro - Cari Penyembuhan Asli

Isu Gastro - Cari Penyembuhan Asli

Terdapat beberapa orang yang mengalami masalah usus gastro dalam masyarakat hari ini. Malah, lebih-lebih lagi daripada mana-mana budaya lain satu boleh notis. Ini adalah sebahagiannya disebabkan oleh diet hari ini Amerika dan juga kekurangan rutin kecergasan sihat. Sebagai deskriptif kerana ini boleh menjadi, apa kita masukkan ke dalam mesti keluar tetapi dalam beberapa hal sistem kami mungkin tidak dapat berkesan mencerna nutrien tertentu apa yang sedang berlaku di dalam.

Jika anda mengalami masalah usus gastro tetapi tidak berapa bersedia untuk berjumpa dengan doktor maka ada beberapa cara di mana anda secara semula jadi mungkin dapat mengimbangi sistem anda keluar. Walau bagaimanapun, jika anda mengalami gejala yang teruk ia sentiasa lebih baik untuk berunding dengan doktor anda. Satu penilaian diri apa yang anda makan boleh membawa untuk mencari punca masalah. Makanan tertentu yang lebih berat kepada pencernaan kemudian yang lain dan apabila dipasangkan dengan sistem sudah rosak, ini boleh menyebabkan rasa sakit, rasa tidak selesa, cirit-birit atau sebaliknya. Tenusu dan daging adalah dua kumpulan terbesar yang boleh menyebabkan masalah orang. Lebih khusus dari segi daging itu adalah nutrien dalam makanan yang diberikan haiwan yang menyebabkan pencernaan untuk bertindak balas secara negatif. Sebagai contoh, sesetengah orang mempunyai kesan sampingan atau alah kepada vitamin dalam makanan yang dikeluarkan yang diberikan kepada meningkatkan lembu.

Menjejaki apa yang anda makan dan memberikan tumpuan kepada apa yang anda makan apabila anda mengalami masalah anda. Anda boleh cuba memotong kedua-dua kumpulan makanan masalah utama sebagai permulaan. Tetapi adakah yang ini pada satu masa tidak bersama-sama. Jika katakanlah anda menghapuskan daging lembu daripada diet anda, tetapi masih mempunyai masalah pergi lebih jauh dan menghapuskan daging babi. Jika ini tidak berfungsi cuba tenusu. Ia berfungsi sebagai proses penyingkiran. Sekarang, ini tidak bermakna bahawa anda mesti menghapuskan kumpulan-kumpulan makanan secara kekal. Sebaik sahaja anda telah menemui pelakunya, perlahan-lahan mengintegrasikan semula ke dalam diet anda sehingga anda mencapai jumlah yang menyebabkan ketidakselesaan kamu. Kemudian mengurangkannya kepada bahagian yang lebih awal. Dengan cara ini anda masih boleh menikmati makanan yang anda suka tanpa menyebabkan anda sakit. Kadang-kadang walau bagaimanapun, ia hanya lebih baik untuk menghapuskan sepenuhnya.

Jika kaedah ini tidak menghasilkan keputusan kemudian berunding dengan doktor anda. Mungkin ada keadaan yang mendasari yang memerlukan rawatan dengan ubat-ubatan. Dalam kes ini, pastikan anda memberitahu doktor anda semua bahawa anda telah cuba dan menunjukkan kepadanya keputusan anda. Ini akan lebih mampu dia untuk mendiagnosis masalah anda dan membantu anda untuk mengatasinya.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar