Kolonoskopi - Implikasi dan faedah-faedah

Kolonoskopi - Implikasi dan faedah-faedah

Mengapa seseorang mesti melalui kolonoskopi? Anda boleh tidak pernah tahu anda kolon tersumbat dan sebab-sebab yang toksin berbahaya yang masuk ke dalam badan anda dalam pelbagai cara yang berbeza atau disebabkan oleh penyakit-penyakit yang boleh masuk ke dalam sistem penghadaman anda melalui parasit yang anda mungkin berada di dalam makanan atau air anda boleh melihat. Tertanya-tanya mengapa tidak anda sihat atau mengapa anda berasa mengantuk sepanjang masa, gejala-gejala ini mungkin mencadangkan anda perlu pergi kolonoskopi menyeluruh; tanda-tanda lain boleh menjadi masalah gas, sakit perut dan berat badan yang tidak dijangka.

Ia benar-benar banyak bantuan jika seseorang itu boleh mengenal pasti gejala-gejala ini di peringkat awal dan menanganinya sebelum ia boleh mendapatkan lebih buruk dan membawa maut. Jika anda tidak mendapatkan yang terbaik doktor bantuan segera anda mungkin menyesal di kemudian hari kerana tersumbat di dalam perut anda berada boleh menyebabkan tumor anda berada berkembang dan untuk lebih teruk daripada itu, ia boleh membawa kepada kanser!

Pertama ia perlu memastikan bahawa pesakit tidak dibenarkan mana-mana makanan pepejal sekurang-kurangnya sehari sebelum prosedur. Dia hanya boleh dibenarkan mempunyai cecair sahaja seperti jus epal atau jus lemon supaya pesakit tidak akan mengalami dehidrasi susu perlu diberikan kepada pesakit dan jus oren juga harus dielakkan.

Perlu memastikan bahawa tandas dekat kerana sebab utama untuk kolonoskopi adalah untuk menghapuskan pengambilan kukuh. Pesakit tidak perlu diberi apa-apa aspirin atau sebarang bentuk dos yang tinggi untuk apa-apa perkara lain.

Kolonoskopi boleh mengambil kira-kira 20 minit hingga satu jam bergantung kepada sensitiviti sistem pencernaan pesakit dan bagaimana teruk ia mungkin tersumbat. Pesakit adalah untuk ubat pelali sangat kerana ia boleh menjadi prosedur yang sangat pedih. Terdapat komplikasi yang melibatkan operasi jika doktor membuat kesilapan ia boleh mengancam nyawa, Kesilapan yang biasa boleh menjadi lubang di dalam kolon dan harus dikendalikan dengan segera, jadi pastikan anda pergi ke doktor yang sangat terkenal. Kesan sampingan yang biasa lain boleh saya sakit di dalam kolon kerana udara yang terperangkap yang pergi pada masa kolonoskopi yang sedang dilakukan. Kadang-kadang pesakit overmedicated dan menyebabkan pesakit kehilangan nafas atau menjatuhkan tekanan darah jadi saya langkah berjaga-jaga perlu diambil sebelum berlaku dengan kolonoskopi.

Statistik tahun baru-baru ini telah menunjukkan kurang orang mati kerana kanser usus besar kerana diagnosis kolonoskopi dan ia menunjukkan sebagai keep mendapatkan yang terkenal lebih ramai orang mendapat terlibat dalam kolonoskopi dan telah membuat keputusan untuk melaluinya setiap 10 tahun atau lebih dan mencegah tumor mereka untuk berkembang dengan bertindak di peringkat awal yang juga telah membuktikan mereka menjalani kehidupan yang sangat sihat.

Takut melalui Kolonoskopi? Berikut adalah satu artikel yang menunjukkan apa yang anda perlu mengambil kira sebelum pergi untuk satu.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar