Teh Hijau - A Penyembuhan Semua?

Teh Hijau - A Penyembuhan Semua?

Ia mengambil masa sehingga 1994 untuk perubatan Barat untuk secara rasmi mengiktiraf manfaat kesihatan Teh Hijau. Tahun itu Amerika Syarikat National Cancer Institute menerbitkan satu kertas mencatatkan pengurangan 60% dalam kanser esophageal pada lelaki dan wanita Cina. Sejak itu teh hijau telah diiktiraf dalam banyak kapasiti tambahan.

Keupayaan penyembuhan Teh Hijau telah diketahui sekurang-kurangnya 4000 tahun di China. Teh hijau bersama-sama dengan hampir 6000 bahan-bahan lain membentuk farmasi alam perubatan herba tradisional China. Keberkesanan ubat herba tidak boleh dinafikan selepas bertahun-tahun perbicaraan dan pemilihan ralat generasi saya penyembuh, dan lagi penggunaan ubat-ubatan herba masih memandang dgn curiga di dalam banyak pihak perubatan Barat sehingga ke hari ini.

Ini adalah malang, untuk sementara masih banyak yang perlu dipelajari dan difahami tentang bahan-bahan aktif dalam banyak herba yang digunakan, keputusan kelihatan bukti positif fungsi mereka.

Beberapa baik kajian sejak tahun 1994 telah menunjukkan kegunaan untuk teh hijau dalam mencegah kanser, meningkatkan gejala-gejala artritis reumatoid, menurunkan kadar kolesterol, mengurangkan risiko penyakit kardiovaskular, melawan jangkitan dan memulihkan sistem imun terjejas. Ia juga telah menetapkan bahawa orang yang membakar lebih banyak kalori apabila minum teh hijau supaya ia juga baik untuk pelaku diet.

Doktor telah mendapati bahawa ia juga boleh membantu mencegah kerosakan gigi dan pakar kecantikan dan lain-lain menambah kepada produk penjagaan kulit untuk menggalakkan kulit yang sihat. Dan semasa ia tidak mungkin sembuh, ia sudah tentu mempunyai peranan yang amat positif untuk banyak keadaan. Ini seterusnya menunjukkan bahawa mungkin mereka yang tradisional Pengamal Perubatan Herba Cina mungkin mempunyai dengan betul selama ini. Apa rahsia herba lain mungkin mereka berkongsi?

Tidak ada komentar:

Posting Komentar